Category: Life

Day 5: After Dark.

Perlu waktu lama bagi saya untuk mikir posting foto kayak gimana. Pengennya yang filosofis-filosofis gimana gitu. Berakhir dengan ya… beginilah. Tadinya juga mau motret dari meja mbak Sally yang view-nya oke berat se-lantai 18. Apa daya saya males berlama-lama di kantor dan pas minggat langit masih…

Day 4: Something Green.

You have been waiting all your life You use your patience to stay fine Time moves on as you prepare To tell yourself be reasonable Then come the times you can’t foresee You cannot leave, you can’t release To keep you far from those dreams Ignoring…

Day 3: Clouds.

Berhubung hari ini seharian mendung diiringi hujan angin, jadi ya beginilah adanya, kak. — Do you want to keep playing game, or do you want to win? — The Mother (How I Met Your Mother, Season 9 Episode 9, The Platonish)

November.

Hai, lama tak berjumpa. Sibuk sih tidak. Malas saja. Oh ilustrasinya agak ga nyambung sih. Saya cuma lagi demen foto di atas aja. Yang motret kak Rise. Sudah hampir tiga bulan sejak hengkang dari perusahaan yang lalu. Sekarang kerja sama bulai. Beda betul dengan kerja sama…

That Simple.

I dream about having a house by the water and not doing anything, not feeling ambitious, nor having the need to make money. (Lee Pace) — picture from there. 

Till We Meet Again.

Jadi, begini ya rasanya resign? Campur aduk, ga karu-karuan. Sedih meninggalkan orang-orang yang sudah menjalani susah dan senang bareng-bareng, orang-orang yang selalu saya jadikan pelampiasan emosi, orang-orang yang mungkin belum seberuntung saya untuk bisa keluar dari situasi ini. Senang bisa lepas dari situasi yang sempat bikin…

I deserve this.

After a long long time holding on that rope, it’s getting itchy, my hands are getting red and hurt, then I decided to let it go. It’s time. I see there’s something down there waiting to catch me, so I left, I let go. I deserve…

Life Guides.

– Be careful with what you wish for. It might come true in a speed of light. – Believe none of what you hear and half of what you see. – You can’t always get what you want. But you always get what you deserve. –…

I’m still a bit like that.

You might think you found the one Until your heart gets ripped and torn Yeah I used to feel bad, I used to feel like that I still feel a bit like that But I’m not searching for the answer No, I’m not looking for the…

Am I Questioning Too Much?

Kenapa tangan kiri dianggap jelek? Kalau begitu, anak yang kidal juga dianggap tidak baik? Kok bisa sembarangan bilang begitu, alasannya apa? Emangnya menikah itu alasannya semata-mata hanya untuk meneruskan keturunan? Jadi, kalo misalnya pasangan kamu ga bisa ngasih keturunan (baik itu secara genital atau memang tidak…